Termin 4.

Fruktansvärt dålig uppdatering. Förlåt. Termin 4 har i alla fall kickat igång, med introduktion, föreläsningar, grupparbete och information om nästa termins praktik.

Kursens grupparbete går i alla fall ut på att vi ska skriva en rapport på 10-12 sidor där vi ska konstruera ett eget fall och besöka socionomer och fråga hur de ser på fallet och vilka teorier de utgår ifrån osv. Intressant. Vår grupp har skrivit vårt fall och bokat in två möten med kuratorer på en varsin högstadieskola, då huvudpersonen i vårt fall går just i högstadiet. Vi har ett möte i Örebro nästa torsdag och ett möte i Karlskoga nästnästa vecka. Sen är det bara att börja skriva, antar jag. Ska bli himla intressant att få komma ut och samtala med kuratorer.

Förresten ska jag söka egen praktikplats inför hösten, jag måste börja med det snart. De platser universitetet tillhandahåller får man välja och rangordna mellan 1 och 15. Sen slumpas de ut genom en dator. Och jag vill verkligen, verkligen praktisera på ett socialkontor och då vill jag inte riktigt förlita mig på slumpen... Helst vill jag att det ska vara i Karlskoga med omnejd också, då min pojkvän ju bor här och vi har planer på att flytta ihop till hösten. Vi får se helt enkelt, men som sagt var måste jag snart börja söka egen plats. Samtidigt som jag ska söka sommarjobb. Måste skriva ett CV. Det får bli morgondagens uppgift, samt att förbereda inför måndagens seminarium.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0