Hemtentavecka.

Min tystnad beror såklart på hemtentavecka. Säger vi i alla fall. I teorin är hemtentaveckor mysiga, man kan liksom bestämma över sin tid helt själv. Ta hur långa sovmornar som helst. Plugga lite, göra något annat en stund, plugga lite igen. Men i praktiken blir det aldrig mysigt. Inte för mig i alla fall. Jag har en tendens att ta det lugnt i början av hemtentorna, fast då med så dåligt samvete att ledigheten/chillet inte är njutbart. När jag sedan väl sätter igång på allvar känns det såklart bättre. Lördag och söndag ägnades åt hemtenta 2 (att göra en etisk analys av ett autentiskt fall som en socialarbetare var och föreläste om) och gårdagen åt hemtenta 3 (att reflektera över hur fördomar, värderingar och förförståelse påverkar socialt arbete och hur ens egna specifika diton eventuellt påverkade den etiska analysen). Idag har jag finslipet kvar, särskilt på hemtenta 2 som jag tycker är rätt svår faktiskt. Behöver fler referenser, och även om jag innerligt önskar det, så kommer inte böckerna slå upp sig själva på rätt sida så att reffarna hoppar upp framför ögonen på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0