PM.

Igår var vi som sagt var och intervjuade en termin 5-student på hennes praktikplats. Det var intressant. Utifrån det som framkom där och av vissa diskussionsfrågor, har vi idag sammanställt ett PM på tre A4. Ganska jobbigt att vara sju personer vid en dator, så vi delade upp själva skrivandet lite, men diskuterade självfallet frågorna både innan och efter så att alla var med på allt. Men som jag fattar det så är det här den enda skriftliga gruppuppgiften vi har? Fast jag kan ju ha missat något. Dock vore det lite skönt om det verkligen var det, för som sagt var är det inte ultimat att vara sju personer när man försöker få ihop ett skriftligt arbete. Plus att B-uppsatsen/artikeln förra kursen verkligen gjorde en trött på att skriva i grupp ;]

Imorgon är det föreläsning 08:15. Så tidigt har vi aldrig börjat förut. Jobbigt. Men å andra sidan så är 08:15 "sent" att börja om man tänker jobbmässigt. Hur många gånger har jag inte börjat jobba klockan 07 redan i mitt liv? Hur många fler gånger lär det inte bli? (Eller okej, som socionom kanske det är vanligare att börja 08, men det är ändå tidigare än vi börjar imorgon, dock bara med en akademisk kvart, but still...). Och min syster börjar 06 vareviga morgon och har gjort det i flera års tid, och hon klagar inte. Så då ska inte jag klaga på 08:15. Så det så.

Föreläsningen pågår till 12, sen är det helg! En relativt pluggfri sådan, har varit duktig och läst undan en massa litteratur i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0