Sommarloooov (?)

Idag var sista dagen på universitetet, nu ska vi inte träffas i klassen eller gruppen mer förrän nästa termin. Det känns således som om sommarlovet redan börjat, och det var lite vemodigt att gå därifrån idag. Kommer sakna läraren, hon är verkligen hur bra som helst, klassen gav henne blommor som ett tecken på uppskattning. Kommer även sakna "min" grupp, tycker vi har samarbetat bra under terminen. Visst har vi haft lite mindre konflikter och så, men det är ju bara naturligt när man föses ihop med fem andra man själv inte valt att arbeta med, och när alla fungerar på olika sätt. Men nu på sista delkursen har vi verkligen funnit varandra och arbetat hur bra som helst ihop, varit effektiva samt har det blivit bra många ont-i-magen-skratt. Så jag kommer sakna mina fem gruppmedlemmar lite också, till hösten blir det ju nya grupperingar.

Vi fick ingen komplettering på våran sociala utredning heller! Fan vad skönt! Men det är faktiskt inte sommarlov även om det känns som det, utan på fredag får vi hemtentan och ska ägna oss åt den i en vecka. Sen är det lov. Om man nu kan se det som lov när man måste jobba i princip hela sommaren. Jag har faktiskt två jobb detta år.

Men såklart hinner jag vara ledig lite också och göra roliga saker. I februari bokade jag min biljett till festivalen Metaltown, tanken var att jag skulle ha det som tröst när studierna kändes tunga och jag behövde något roligt att tänka på. Fast nu har ju studierna gått så bra och varit så roliga att jag ens inte behövt trösta mig med tanken, men Metaltown blir det ju såklart ändå, om cirka tre veckor.

Har tänkt att skriva om våra redovisningar av de sociala utredningarna, hur det gick till när vi opponerade och agerade socialt utskott också, men det får bli en annan dag.

--
Btw, jag har härmed lyckats att inte vara frånvarande på en enda gruppträff eller ett enda seminarie, rollspel, kommunikationsövning, redovisning osv på hela terminen. Ger mig själv en klapp på axeln!

Kommentarer
Postat av: manda

Oh, visst känns det som om man redan fått sommarlov, hoppas man inte blir helt otaggad inför tentan och hjärnan redan är på lov bara ;P risken känns ganska stor för det.. aja, bara tentan är intressant går det säkert :) Tyckte ni var jätteduktiga på opponeringen :) // manda i klassen :)

2010-05-27 @ 18:12:42
URL: http://rundfyrklant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0