Stress, magsår, flytt.

Jag vet, jag vet. Dåligt med uppdateringar igen. Jag hade ju tänkt redogöra för de två seminarium vi haft, och kommunikationsövningen men jag antar att det inte blir av nu, såhär långt i efterhand.

Den här helgen har jag fått magsår tror jag. Har packat och jobbat och så helst skulle jag ha försökt få tiden att räcka till för att förbereda mig både inför morgondagens seminarium och inför tisdagens gruppträff men det har inte gått. Imorgon ska jag nämligen flytta till studentlyan i Brickebacken. Har således packat all ledig tid, och så har jag jobbat kväll igår och idag, vilket jag kände mig tvungen att göra då jag enligt de på facket (som jag fortfarande är medlem i, Kommunal that is) borde jobba ett par turer varje månad så att de hittar en lönespec att dra avgiften ifrån, annars blir det en himla massa krångel enligt utsago. Även om den här helgen passade sämst tidsmässigt att jobba, så kan det ha varit den enda helgen jag erbjöds jobb i februari.

Helgen har varit en mardröm, jag har stressat ihjäl mig, både psykiskt och fysiskt. Fattar verkligen att folk som stressar ofta verkligen blir sjuka och utbrända... Det här är inte hälsosamt. Imorgon fortsätter det. Då ska vi (vi=jag, min brorsa och mina supersnälla föräldrar som ställer upp i vått och torrt när jag flyttar, har flyttat fem gånger på fem år nu) dra iväg med flyttlasset på morgonkvisten och sen bära upp allt i lägenheten. Men som jag skrev, så är det även ett seminarium imorgon, så jag måste befinna mig på universitetet mellan 13:15 och 15:00. Har inte förberett mig så mycket som jag borde ha gjort heller, på grund av tidsbristen. Får göra det i bilen på väg till Örebro, min nya hemstad. Eller ny och ny, har redan bott där två gånger innan, men ändå.

Aaah, jag vill spola fram tiden en vecka eller två så att flytten är klar och jag har installerat mig osv. Synd att skolarbetet inte avstannar bara för jag flyttar, det hade varit superbra det.

Nu ska jag försöka stressa av och somna, jag ställer klockan på 06:45.

Kommentarer
Postat av: Stina

Hej! Stina heter jag och har följt din blogg ett tag nu, jag läser också till socionom men har just nu en termins studiavbrott från programmet, dessutom har jag precis flyttat till studentlägenhet på Brickebacken, Enrisvägen.



//Stina

2010-02-15 @ 00:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0