Rollspel.

Veckan som gick nu innebar litteratursökning i biblioteket - en obligatorisk grej för att få G på kursen, samt två gruppträffar för att göra vårt arbete inför morgondagens seminarium om ekonomiskt bistånd. Jag har läst i handboken om det idag, repeterat.

Är kvar i Karlskoga, för jag börjar inte förrän 13:15 imorgon. Jag och pojkvännen har idkat rollspel. Muahaha. Fast det har vi, men inget barnförbjudet, utan bara i syfte att öva inför morgondagens samtalsövningar på seminariet. Jag är ju kass på rollspel och tror det är bra att öva. Imorgon ska vi agera socialsekreterare som ska ta reda på om klienten har rätt till ekonomiskt bistånd. (Alternativt agera klient, antar jag). Jag drog till och med fram datorstolen och satte mig mitt emot honom för att få en mer formell stämning, samt ställde mig upp och skakade hand.

Ungefär såhär gick rollspelet med pojkvännen.
T: Hahahahaa.
Jag: Ja hallå hahahaha, nej "ja hallå" kan jag väl inte säga, jag börjar om hahahaha.
T: Hahahahahaha
Jag: Hej, jag heter Ma-hahaha-lin-haha och jag-hahaha- jobbar hahaha här som hahah biståndshahahahandläggare hahah på socialkontohohohoret hahaha. Det här hahaha är ett utredande första samtal hahaha för att ta hahahha reda på vad hahahha vi kan hjälpa dig med hahhaha
T: Hahahahahaha, håller ni på och hahaha skrattar såhär mycket i skolan också?

Nejdå, det var inte hela rollspelet som blev så. Det var bara i början sen skärpte vi båda till oss och jag tyckte samtalet blev ganska bra, förutom att jag inte riktigt visste i slutet om han borde få ekonomiskt bistånd eller inte, baserat på det han hittade på. Tur man inte är färdigutbildad, tur man har kollegor att fråga när man väl är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0