Private stuff

Jag orkar inte författa något nytt om tentan, men vill ändå nämna det lite mer här i bloggen, så jag bjuder på min privata dagbok, valda delar, skrivet igår:

Igår kände jag mig för misslyckad ens för att skriva dagbok. Resultatet hade kommit upp på Studentforum, nu är där ett stort fett U i första delkursen. Plus att statistiken för tentan hade annonserats. 11% fick VG, 72% fick G och bara 17% fick U. 83% av alla är alltså smartare än jag är. Det känns verkligen inte bra det här. Jag försöker intala mig att jag bara gjorde ett par tabbar, och det gjorde jag väl egentligen också. Borde verkligen ha kommit på att skriva att den enskilde själv kan ge tillstånd att släppa på sekretessen och jag vet mycket väl att man utreder med hjälp av 11:1 SoL och inte 5:1. Herregud, varför skrev jag så?! Hjärnsläpp deluxe. Men samtidigt har självförtroendet fått sig en rejäl törn. Jag kanske är dummare än jag trodde.

...

Idag är det något bättre men fortfarande jobbigt. Var hur som helst på gruppträff på universitetet klockan tio.

...

Har även övat inför morgondagens redovisning. Som är muntlig. Inför hela klassen. Oh how I hate it. Men jag har inget val, även om det är frestande att ta skriftlig komplettering istället. Mest för jag skäms för att visa mig just nu, med så låg självkänsla. Tror folk kan se på mig att jag fick U. Det kan de ju inte.


Men med en lite mer positiv klang, som jag skrev i måndags:

Jag får se det från den ljusa sidan. Jag låg bara en poäng under G och jag HAR koll på vad det är man bör kunna och repetitionen som omtentan innebär gör enbart att jag lär mig mer inför framtiden.

Träligt att göra om tentan men jag fixar det. Imorgon kanske jag bjuder på ett inlägg om hur den muntliga redovisningen idag gick.

Kommentarer
Postat av: Nawal

Det är tyvärr sånt som händer ibland, lite surt att få ett poäng från G, men men det är bara att göra om och förhoppningsvis fixar man det på omtentan.



Vilken termin läser du förresten?

Själv läser jag första terminen.

2010-04-24 @ 12:04:11
URL: http://newl.blogg.se/
Postat av: Bengt

Dum ska du väl ändå inte känna dej... Det går upp och det går ner, i livet och i studierna. Du har ju kommit in på en utbildning med höga krav, men om du tänker efter har du mer än nog av den kompetens som behövs - tänk bara på omdömet från fhs. Det tyder inte precis på ngn utbredd dumhet, eller hur? Klart som Bullens pilsnerkorvspad att du fixar omtentan, det innebär bara lite extra besvär. Så; Thumbs up and a smile on your face! Next time you nail it!!!

2010-04-27 @ 10:15:40
Postat av: Anonym

Hej på dig! Satt nyss å läste ditt inlägg å blev förvånad av att det en annan person har blivit underkänd pga en enda poäng. Trodde bara att jag hade varit med om det. Förra året gick jag andra terminen på socionomutbildningen, då sista kursen var sociologi. Jag var exakt en poäng för att bli godkänd. Och oturen var den att det var en spärrkurs. Man måste klara kursen för att gå vidare till termin 3. Jag hade ett till försök med många i klassen som inte heller hade klarat det men dem var inte så nära att klara det. salstenta var upplagd helt jävligt konstigt, ingen av oss som inte hade klarat tentan klarade det denna gången heller. Men dem fick dispans att gå vidare till termin 3 . Men inte jag , alltså fick jag kvar min plats för att börja höstterminen 2010 med en helt ny klass. Jag förlorade min grupp som verkligen var bra, t o m dem tyckte att läraren var tuff mot mig. Men det är så livet är, man får motgångar jämt tycker jag ( för min egen del) men forsätt kämpa! Du är inte ensam med ett poäng ifrån G:P

2010-04-28 @ 13:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0