En skrivare :D

Jag är hemma i Hfs, för påskfirande och försenat födelsedagsfirande. Jag fick en skrivare i present av mina föräldrar. :D Den är svart och fräck. Förutom att den har skrivaregenskaper kan den även agera scanner och kopiator. Kanonbra. Imorgon ska pappa hjälpa mig att få den att samarbeta med datorn och visa hur den fungerar, för en sån som jag som är oteknisk. Problemet blir sen bara hur jag ska få den till Örebro. Kartongen är inte direkt liten och nätt. Men det löser sig. Nu slipper jag sitta och ödsla tid på att skriva av våra grupparbeten för hand. Och kan skriva ut individuella uppgifter. Hur bra som helst. Tack mamma och pappa.

Nu ska jag ta och bläddra lite i Ekonomiskt bistånd, handbok från Socialstyrelsen. Det är inte en obligatorisk kursbok men jag har köpt den ändå, tänker den kan vara bra att ha både nu och i framtiden. Nu för att det är smidigare att läsa i en fysisk bok än i pdf-dokument på datorskärmen, och i framtiden om man hamnar på ett socialkontor.

Kommentarer
Postat av: Bengt

Vassego, lilla Gumman! Det var väl det minsta... om man bara anat tidigare att en skrivare var så väsentlig... Men, nu iaf har du en - håll till godo! //Pappan

2010-04-22 @ 17:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0