Omtentan

Omtentan lades ut på BlackBoard i måndags. Jag visste att den skulle det, ty jag hade mejlat till Vanja och frågat, och hon svarar alltid på ens frågor (det är det faktiskt inte alla på universitetet som gör), snabbt också. Eloge till henne. Den ska lämnas in imorgon, och jag blev klar för någon timme sedan. Lite jobb och så har kommit i vägen, men jag är klar ändå! Alla frågor är besvarade! Som kanske inte alla av er vet, så bor jag numera (tillfälligt) hos mina föräldrar igen. Jag sa inget om att jag hade omtentan den här veckan till kära mor och far. Jag ville inte höra eventuella kommentarer i stil med "Borde inte du plugga istället för <whatever else I'm doing when I'm home>?". I fredags sa jag det dock till mamma, mitt behov av att gnälla över hur bitchig tentan var översteg behovet av att inte behöva höra kommentarer som jag ovan nämnt. Dessutom behövde jag en spark i arslet, att jag var medveten om att mamma visste om tentan gjorde att jag la ner mer tid på den än annars kanske.

Hur som helst, jag kommer bli jätteledsen om jag inte får godkänt den här gången. Jag är mycket väl medveten om varför jag inte fick G sist. Förutom att tenthelvetet var skitsvårt då, så besvarade jag inte ens hälften av frågorna och lämnade in tre sidor när tentan skulle vara på fem. Klart man får U då. Jag visste ju om det, men jag gjorde ändå mitt bästa utifrån de förutsättningar jag hade då (mådde verkligen piss). Omtentan utgick ifrån samma reportage som i våras, "Utan Jesus stannar Sverige", men med andra frågeställningar. De här frågorna var också skitsvåra tycker jag, och jag har känt för att ge upp stundtals, men det har jag ju inte gjort. Jag har besvarat alla så gott jag har kunnat, och verkligen lagt ner tid på det.

Det återstår att se om det räcker. Jag hoppas verkligen det, för nu är jag jättetrött på religiösa frivilligorganisationer och allt det innebär, jag orkar inte göra om skiten en gång till! Jag kommer hålla mina tummar hårt i tre veckor tills resultatet kommer.

Ska åka de åtta milen in till universitetet imorgon och skriva ut och lämna in tentan. Det kommer kännas mysko att åka dit efter flera månader, när jag inte studerar längre heller. Kanske ser mina forna studiekamrater i korridorerna någonstans, hoppas på det. :)

Kan inte ni också hålla tummarna för att jag lyckas få G på omtentan?

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag ska hålla både tummar och tår i kors.

2008-09-23 @ 10:52:57
Postat av: Annica

Även jag håller tummarna :)

2008-09-24 @ 18:49:20
Postat av: JennieBee

Jag håller tummarna! Du borde även vara glad åt att när du fortsätter med studierna så kommer utbildningen vara mer välgjord. Nu är det bara korvstoppning och det ena grupparbetet efter det andra. Bra observerat med kvittot!

2008-09-29 @ 22:27:15
URL: http://www.jenniebee.wordpress.com
Postat av: Minarellilli

Klart att ävem jag håller tummarna så att de vitnar! Tror också att Ditt miljöombyte är både utvecklande och positivt för Dig. Dagens rätt, Lasagne, är tillagad med särskild omsorg.

2008-10-04 @ 08:29:25
Postat av: emma

bli medlem, it's easy :) http://pengargratis.se/?r=2682 och allt är gratis du behöver bara värva vänner och besöka hemsidor och få 200 poäng som du sedan får i vanliga pengar på posten eller in på kontot! Det är verkligen en chans att ge, jag trodde det inte heller först..



Ha en superbra dag!

2008-10-04 @ 08:33:00
Postat av: Micha

Svar: åååh vad du är snäll! Tack tack tack, vad gullig du är! Nej, jag fick poäng nu när du blev medlem! Så tack så jättemycket! Vill du fortsätta vara snäll så kan du bli medlem här med, haha. http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=19926 Du är verkligen snäll du! Kram och Puss!

2008-10-14 @ 21:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0