Kursstart..

..idag för mina numera före detta kurskamrater, men inte för mig. Det blev studieuppehåll. Jag var kluven ett bra tag, men det känns rätt och bra nu. Jag har separerat och gjort slut med min sambo, mår skit över det, och jag tror ärligt talat inte att jag hade orkat koncentrera mig på att börja plugga såhär tätt inpå.

Jag kommer sakna en del av kursarna som gick i grupp C. De flesta av er kommer bli lysande socionomer, är jag fullkomligt övertygad om. (Särskilt L!). Det kommer jag också bli en vacker dag. =)

Just nu är jag nöjd över att bara "ta det lugnt" efter seperationen, ta hand om mig själv, läsa massa romaner utan dåligt samvete över att jag egentligen borde läsa kurslitteratur. Jag skrev "ta det lugnt" inom ""-tecknen för att jag jobbar ju som timvikarie, vilket inte direkt betyder "ta det lugnt", särskilt inte om man är så omtyckt och populär på jobbet som jag är ;) De ringer rätt ofta, som imorse klockan 06.59: Hej, kan du jobba SJU till fyra? Haha.

Så bloggen kommer kanske inte bli särskilt väluppdaterad framöver. Jag ska jobba så mycket jag får, och försöka må bättre så jag kan ta nya tag med studierna sen. Efter nyår kanske jag åker till England i några månader, vi får se.

Önskar er i grupp C en lyckad och intressant termin två i höst. Och förresten var väl det här med studieuppehåll för min del ett ganska smart drag. Jag har nu typ trettio personer jag kan fråga om begagnad kurslitteratur och hjälp om i framtiden. :D

Kommentarer
Postat av: Jens

Kul att höra att du "gör det rätta"!

2008-09-01 @ 20:15:15
URL: http://www.skitdiginaven.com/
Postat av: J

Saknade dig på introduktionen, men är glad för din skull att du gjort ett val om studierna och att du nu känner ett lugn för det. Ta nu vara på dig och jag hoppas att du hör av dig.



Kurslitteratur och hjälp? Lita på mig...haha



KrAm

2008-09-02 @ 21:56:00
Postat av: Micha

Svar: Du, den kommentaren var inte klen. Den var fin. Och den betydde mycket, det vill jag lova. Kanske den jag tog åt mig mest utav. Tack.

2008-09-11 @ 11:23:57
URL: http://eyeofstone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0