Saknar

Just nu saknar jag Bona folkhögskola (Sveriges enligt mig bästa folkhögskola) otroligt mycket. Jag saknar allt! Lektionerna, lärarna, mentaliteten, vissa klasskompisar. Att skolan var så liten så man kunde i princip allas namn på alla kurser. Att alla (okej, de flesta åtminstone) var så solidariska och öppensinnade människor. Att lärarna blev mer än bara lärare - de blev kompisar, förebilder, kuratorer ibland.. Jag har fortfarande aktiv kontakt (något sporadiskt men ändå) med min före detta engelskalärarinna. Skolans underbara värderingar. Kvinnokamp och röd politik.

Om jag ändå kunde vrida tillbaka tiden ett par år så jag fick gå på Bona återigen. I miss you all. <3

Egentligen borde jag sova nu, men jag kan inte. Har ställt klockan på kvart i åtta. Inte för att jag ska in till universitetet, men för att jag måste göra klart den del jag fått ansvar för inom våran grupp (etniska-, etiska- och genusperspektiv på resultatredovisningen av intervjuerna på fältrapporten om barnfattigdom i Sverige). Vill vara säker på att börja i tid så det inte bara blir något ihophafsat. Och desto tidigare jag börjar desto mer fri tid får jag sedan. Om man nu ens har "fri tid" på universitetet, det finns alltid något kapitel i någon bok som borde läsas och/eller repeteras. Känns som om man aldrig är ledig.

Det är som min kursare och projektgruppsmedlem Jennie skriver i sin blogg (http://jenniebee.wordpress.com), det är snart sommarlov men fast man ska jobba i princip hela sommaren så känns det som ett lov för när man slutat sitt arbetspass får man gå hem och vara LEDIG. På riktigt.

Jaja, snart en termin avklarad. Bara sex kvar...

Kommentarer
Postat av: Minarelli

Bra jobbat att snart ha klarat en sjundedel av en såpass krävande utbildning! Tänk på det kompisen säger om sommaren som ett andningshål trots sommarjobb. :-)

2008-05-19 @ 07:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0