Etniska perspektiv på socialt arbete

För att inte göra L besviken över att jag inte skrivit något nytt och efter uppmaningar att det är dags att uppdatera bloggen från C, så here goes.

I tisdags var jag magsjuk och missade således en föreläsning (dock ingen förlust enligt en kursare,  föreläsaren hade pratat på i 180 och man uppfattade inte hälften) och samtalsövningarna då. Mådde illa hela morgonen men tapper som jag är (eller egentligen för att jag inte ville få kompletteringar på halsen) gick jag iväg iaf. Spydde i en buske två gånger bara några hundra meter från lägenheten, men lät inte det heller hindra mig utan kämpade mig vidare till tåget och in till Örebro Resecentrum. Där tog det dock stopp, jag fick kapitulera och åka hem, vilket var tur, för jag spydde på tåget hem. Hade jag tagit buss 14 mot universitetet hade jag spytt på den istället, vilket hade varit mer illa eftersom tåg åtminstone har en toalett.

Nåja, nu ska jag inte haka upp mig på oväsentligheter. Har en komplettering nu då, suck.

I torsdags kom jag iaf iväg, till föreläsning om systemteorier och socialpsykologi. Därefter var det samtalsövningar. De gick ut på att vi skulle rollspela en familj och socialarbetare. Vi skulle vara i våra projektgrupper, men vi är ju bara fyra i min grupp och en var inte där så vi var bara tre. Blev lite problematiskt eftersom man skulle rollspela två från en familj, två socialarbetare och minst en observatör. Fick "låna" en person från en annan grupp. Det var rätt roligt men blev lite flamsigt och det gick rätt dåligt för mig eftersom jag.. suger på att rollspela och improvisera? När läraren satt i våran grupp fick jag dessutom inte en syl i vädret, då jag spelade socialarbetare tillsammans med en till. Han snodde alla bra frågor och jag hann inte. Jag måste lära mig att ta för mig!

Idag är det först klassråd klockan elva och sedan föreläsning om Etniska perspektiv på socialt arbete.
Imorgon ska vi träffas i projektgruppen och ta itu med fallanalysen. På onsdag också. Känner mig rätt stressad över det, men om vi sitter hela dagen imorgon borde vi väl åtminstone komma en bit på vägen? Redovisningen är nästa fredag. Så har vi ett seminarium nästa vecka också.

Det får räcka, hoppas ni blir nöjda. Ska gå och klä på mig och sådant nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0