Fan också!

Fan också. Nu har jag fyllt i blanketten om studieuppehåll, lagt den i ett kuvert, skrivit adress, satt på frimärke och klistrat igen kuvertet. Blanketten krävde att man skrev vilka kurser och vilka poäng man avklarat, vilket gjorde att jag loggade in på studentforum för att vara säker på att skriva kursnamnet korrekt. Kollade samtidigt om det kommit någon information om omtentan, men det hade det inte såvitt jag kunde se. Sedan halkade jag in på schemat för termin 2, som börjar nu första september. Och det bara började brinna inombords, fy fan vad intressanta föreläsningar och kursinnehållet verkar! Den kursen skulle passa mig som handen i handsken, jag vill lära mig det där, helst NU. Att jag kollade på schemat och att jag börjat läsa mina kurslitteraturböcker igen gör att jag kom på hur mycket jag egentligen verkligen ÄLSKAR att studera. Är lite ledsen nu, ska jag verkligen ta studieuppehåll?

Men samtidigt får jag inse mina egna begräsningar. I teorin skulle jag med lätthet klara termin två, säkert med lysande resultat. (Särskilt eftersom kursinnehållet verkar passa mig så himla bra). Fast i praktiken, som min livssituation ser ut nu, så är det långt ifrån säkert. Visst längtar jag efter att få lära mig alla saker som står på schemat, men jag kommer ju inte kunna tillgodogöra mig dem om inte resten av mitt liv är som det borde vara. Jag vill ha förutsättningar för att kunna lägga ner hela min själ i studierna, verkligen läsa åtta timmar om dagen och engagera mig i grupparbeten och dylikt.

Fast ändå.. Jag är ledsen (för att jag vet jag inte klarar att fortsätta just nu), arg (på min livssituation) och kluven. Ska jag lägga på brevet?

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej.

Livssituationer kan man bli riktigt sur på. Du, lägg inte på kuvertet...

Prata ordentligt med de på univ som har hand om studenthälsan. Och någon du fått förtroende för på soc.prgs kansli. Gör kanske så gott du orkar? Men om du känner att det kommer stressa dig mer än vad det ger, så är ett uppehåll att föredra tror jag. Man kan också bli sjukskriven ett tag från studierna, och behålla csn. Hoppas inte att du våndas över beslut du tar. Man tar oftast det rätta ju. Eller hur? Tänker på dig. O Lena gör likaså. p.s. Har själv tagit studieuppehåll, men det för att jag ALDRIG kommer jobba som SO-lärare, och jag avkyr studierna. På väg mot Spanien om allt går i lås. Geografisk distans till exet och allt som påminner om. Tell you some other time. Peace and Love F.

2008-08-20 @ 17:32:25
Postat av: Micha

Svar: Vad bra att jag kunde bidra med något behövligt =) Men det är sant, man ska inte tänka för mycket. Det mår man inte bra av. Är du klar med din utbildning redan nu alltså? Eftersom du är arbetslös menar jag?



Ja visst hoppas jag på jobb snart, måste ha någonting medan jag fortsätter söka journalistjobb (något sådant lär väl ta tid att få) Men måste ha något så att jag åtminstone överlever.



KRAM!

2008-08-21 @ 17:08:36
URL: http://eyeofstone.blogg.se/
Postat av: Du vet vem

Om du pratade om problemen istf att bara överraska med färdiga beslut vore mycket vunnet - det finns ju faktiskt människor omkringe dig, om du nu inte har märkt det. Det trodde jag för övrigt ingick som ett naturligt steg inom socionomutbildningen - att bli duktig på att delge och att avläsa stämningar... Jag är ledsen över beslutet, och särskilt över att det överantvardades till postbefordran utan min vetskap. Kommunikation är något att jobba med, eh...?

2008-08-22 @ 18:35:47
Postat av: Någon som du kanske inte ser

Jag tycker att du är stark, oavsett vilket val du gör.

2008-08-23 @ 13:14:47
Postat av: Micha

Svar: Ah! Tack! =) Jo, det är så sant så sant. På den bilden vägde jag nog som mest egentligen. För det var precis efter att jag gått upp 13 kilo..

2008-08-25 @ 11:33:49
URL: http://eyeofstone.blogg.se/
Postat av: JennieBee

Jag förstår att du är kluven! Men tänk på att kursen kommer ha samma innehåll även om du läser den senare! Jag tycker verkligen att du ska börja läsa när du känner att du kan ge 100% - både för din egen skull och för andras!

2008-08-27 @ 22:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0