Vad hände sen?

Har fått frågan om vad som hände sen, och om jag är färdigutbildad. Ja, jag tog socionomexamen januari 2013. Försökte mig då på en D-uppsats men den blev inte färdig (sökte jobb och kämpade med körkortet samtidigt).
 
Jobbade förra sommaren inom Kriminalvården och i september förra året fick jag mitt första socionomjobb. Socialsekreterare på en barn- och ungdomsenhet. Jobbar med barnutredningar gällande barn 0-12 år. Hade först ett vikariat, som blev förlängt ett par gånger, och i mars i år fick jag fast anställning.
 
Om det finns intresse kan jag författa ihop ett inlägg om hur det är att vara nyexad och börja jobba med en av de tuffaste arbetsuppgifterna. Just nu har jag inte tid, lunchen är slut och jag ska återgå till jobbet. :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

JA! Det vill jag jättegärna läsa om, verkligen! :) hoppas du får tid och lust att skriva om det snart!

2014-07-17 @ 13:42:43
Postat av: Alice

Jag vill också vet hur det är att jobba! Ska precis börja utbildningen nu i höst!

2014-07-24 @ 09:34:31
Postat av: Emma

JA! Vill gärna att du skriver om din tid på kriminalvården, då jag är intresserad av att jobba inom det efter min utbildning som börjar i höst! :)

2014-08-03 @ 20:49:09
Postat av: Helene

Jag skulle tycka att det vore jätteintressant om du skrev hur dte är att jobba som nyexad! Och vilka arbetsuppgifter som ingår i tjänsten du har. Att utreda barn - är det då eventuell hjälp enligt SoL, LVM eller LSS du menar då?

2014-08-10 @ 09:06:04
URL: http://helenesoderberg.blogg.se
Postat av: anna

Hej! Undrar vart man kan sommarjobba om man pluggar till socionom?

2015-03-30 @ 10:15:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0