Högt tempo, and I like it!

Sorry! Termin 6 har börjat, jag läser den valbara kursen Missbruk och behandling. Så jävla bra kurs med superbra och engagerade lärare! Är så himla glad att jag valde just denna kurs av de fyra som finns att välja på, även om jag fick lite panik i början när vi fick reda på att vi under de fem veckor som kursen pågår ska skriva ett PM på 10 sidor i grupp, ha en muntlig examination i form av ett föredrag på 15 minuter OCH en salstenta utan böcker.

Men seriöst, det är termin 6 nu, egentligen borde detta tempo och höga krav ha kommit tidigare under utbildningen. Visst, det är skönt att inte alltid ha supermycket att göra och inte så många lärarledda lektioner, men jag märker ju nu att detta är mycket mycket bättre. Har redan lärt mig så oerhört mycket som jag kommer ha nytta av i yrkeslivet sedan och det har bara gått en vecka. Ser fram emot den kunskap jag kommer ha fått om ytterligare fyra veckor när kursen är slut.

Nu ska jag gå och läsa kurslitteratur innan jag sover, det har blivit min nattlektyr, under den här kursen kan man inte direkt unna sig att läsa fiktion. But I like it! Intressant litteratur, ju.

Kommentarer
Postat av: Nawie

Hej, så du rekommenderar denna kurs trots det höga tempot?? Har du någon uppfattning kring de andra kurserna? Vad tycker dina vänner som läser någon av de andra delkurserna? Jag har så svårt att bestämma mig :/

2012-03-20 @ 04:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0