Projekt.

Fick mejl om att jag fått en kommentar om att det är dags att uppdatera om praktiken. Och det är det verkligen. Fyra praktikveckor har redan gått, alltså 20% av VFU:n. Saken är den att jag vill skriva rätt utförligt om praktiken, men har inte haft tid eller ork till detta ännu.

Jag har nämligen en så kallad "projekt"-praktik. En sådan har mycket dåligt rykte bland studenter, även jag var avigt inställd ifrån början (innan jag sökte alltså, när jag bestämde mig för att söka var jag positivt inställd för jag hade läst på om projektet).

Jag gör min praktik tillsammans med två andra socionomstudenter, i "Karlskoga områdesutveckling". Låter det otroligt tråkigt? Det är det inte. Hur som helst kan jag inte skriva mer om det för tillfället, måste sova, men nu har i alla fall en liten uppdatering kommit. Ska försöka få till en längre snart. Och tanken är också att jag ska försöka ge en positiv bild av projekt-praktik, för det är verkligen positivt och otroligt utvecklande, oavsett hur dålig syn studenter har på detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0