Karlskoga områdesutveckling, SÖK! ;)

Vet att sökperioden för de som ska ha praktik under vårterminen pågår just nu. Vore det då inte lägligt att publicera informationen om min praktikplats här, ifall några T4:or läser, och än en gång passa på att puffa för platsen och att den är kanonbra? Trots att det är ett projekt, eller kanske tack vare det. Halva min praktiktid har nu gått, tio veckor, och jag har lärt mig SÅ oerhört mycket. Mycket personlig utveckling har jag fått också, just eftersom jag arbetar i grupp och under fria former. Så, SÖÖÖÖK så att projektet kan leva vidare till våren!

Och just det, OM det finns T4:or som läser detta och är intresserade, tveka inte att slänga iväg ett mejl till mig så kan jag ringa upp er och berätta mer detaljerat. Min mejl står ju på VFU-torget om ni går in på "Länk till VFU-plats" under beskrivningen av platsen. Mina initialer är MV.

Och nedan följer beskrivningen, för de som inte går T4 och kan se den via VFU-torget:

---

Vill du få möjlighet att påverka och göra skillnad i människors liv? Vill du knyta kontakter samt erhålla viktiga kunskaper och erfarenheter, som kommer att vara till stor nytta i din framtida yrkesroll.

Vi kan erbjuda dig möjlighet att i praktiken träna dina färdigheter i det sociala arbetet. Det handlar bl.a om en av de viktigaste grundstenarna – samtalet. I projektet kommer du att möta människor med olika etniskt ursprung, i enskilda samtal, i gruppsamtal och i större sammanhang med många olika kulturers delaktighet i samtalet.

Under vårterminen 2010 startade Karlskoga Kommun ett projekt, riktat mot ett specifikt område i kommunen projekt ska nu vidare in i nästa fas. Med stöd av erfarenheter från tidigare projektgrupper kommer du, tillsammans med 3 - 4 socionomstuderande, att vidareutveckla projektet.
I praktiken innebär det att du tillsammans med boende i området och olika samhällsaktörer kommer att starta olika typer av förändringsarbeten. Exempel på det kan vara; grupper för läxhjälp till barnen, gruppverksamhet för ökad kunskap om olika kulturer, skapa boenderåd osv.

Under professionell och pedagogisk processhandledning från såväl verksamma i kommunen, som från lärare på Örebro universitet, ges du goda möjligheter att utveckla en värdefull yrkeskunskap och yrkesidentitet.

Vi tror att du har egenskaper såsom flexibilitet och initiativrikedom. Att du är välformulerad i tal och skrift samt att demokrati och integrationsfrågor är viktiga för dig.

Vi ser fram mot att träffa dig för en intervju.

Varmt välkommen önskar Karlskoga Kommun.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0