Salstentan utan böcker.

Oj, det var ett tag sen. Kan vi skylla på att jag har haft fullt upp med tentapluggande inför salstentan utan böcker? Ja, det kan vi verkligen. För en vecka sen var jag helt övertygad om att jag skulle få U. I början av den här veckan, efter att ha varit jätteflitig och pluggat flera heldagar á la 10-19 och dylikt, kände jag mig helt övertygad om att jag skulle få G. Idag har jag varit jättenervös och haft en hel del negativa tankar och tänkte återigen att jag skulle få U. Vid ett skede funderade jag allvarligt på att inte ens gå dit, för vad skulle vara meningen när jag bara skulle få känna mig dum?

Men såklart gick jag dit ändå. And I nailed it! I alla fall kändes det som det. Jag blir jätteförvånad om jag inte blir godkänd. För det borde jag bli. Och nu känns det så skönt! Tentaångesten som legat över en i flera veckor har skingrats.

Nu är det bara ångest över praktikplats och sommarjobb kvar. ;)

Förresten var det ganska skönt (väl där, innan när man skulle plugga utifrån sju olika böcker men inte riktigt visste vad som var viktigt att nöta in) att inte använda böcker på tentan. Det gjorde att när man inte mindes mer, så kunde man ju gå. Hade man haft böcker hade man inte haft någon ursäkt att inte sitta längre tid och försöka hitta mer.

Men. Jag känner mig helt klart nöjd. Himla skönt att det är över. Nu tar jag ledigt tills måndag. Ska unna mig att läsa romanen jag håller på med. Den har fått ligga vilandes ett tag nu. Min fästman (yes, congratulations are in order) frestade mig med att göra honom sällskap i sängen medan han såg på hockey häromkvällen, och sa att jag kunde läsa romanen. Det var väääldigt frestande, men efter att samvetet gjort sig påmint blev det istället Utvecklingspsykologi som fick följa med.

Det är lyxigt att få läsa romaner...

Kommentarer
Postat av: Nawal

Romaner är bäst, tyvärr "hinner" jag inte läsa så mycket sånt, men när man väl tar sig tid så är det najs!!



VI har redan blivit lite uppskrämda när det gäller de kommande salstentorna utan böcker, men men de lär väl lösa sig som allt annat.



Har en fråga, när ni gjorde den där tentan i termin 3 delkurs 2, den som sedan lämnas in för processbedömning, minns du om ni använde Ulla Petterssons bok, den som heter Socialt arbete, politik och professionalisering??



2011-03-27 @ 20:23:00
URL: http://newl.blogg.se/
Postat av: Nawal

Okeh, tack för svaret, skönt å veta, för vi hade ju den boken i första terminen också men jag använde den knappt så den sålde jag för länge sen och kändes lite onödigt att köpa den igen om man typ inte kommer använda den nått alls :p// kul att du säger att den tentan var kul, då ser jag fram emot den lite mer :p



Hoppas allt går bra för dig i övrigt :-)

2011-03-27 @ 21:30:32
URL: http://newl.blogg.se/
Postat av: Nawal

Hej igen, tänkte bara fråga, använde ni Payne vid processbedömnignstentan :p

2011-04-10 @ 20:05:30
URL: http://newl.blogg.se/
Postat av: Nawal

Hur va salstentan då, själva uppgifterna, var det svårt?

2011-09-01 @ 12:50:02
URL: http://newl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0