Långhelg.

Idag har gruppen suttit på universitetet och kommit på vad vi ska ta upp på opponeringen. Usch, jag hatar att ge kritik... Opponeringar är obehagliga. Fast jag tycker det är mer obehagligt att opponera än att bli opponerad på. Har helt enkelt lättare för att FÅ kritik än att GE. Men det får gå ändå. (Och nu ska vi ju inte BARA kritisera, positiv feedback ska ju ges också).

Och nu är jag "färdigutbildad" volontär. Jag skriver "-tecken för att färdigutbildad kan man väl knappast bli. Men jag menar att studiecirklarna är över, och nu ska vi börja volontära på riktigt. Vi nya har blivit indelad i grupper, med vana volontärer. Var fjärde vecka har man ansvarsvecka. Då ska man ha jourtelefon (fast det är gruppledare, en van, som har det) och hitta på aktiviteter med kvinnorna och barnen. Den gruppen jag hamnade i har ansvarsvecka denna vecka, och med så kort varsel kunde varken jag eller den andra nya volontären, så alltså börjar det på riktigt om fyra veckor igen. Spännande som fan!

Nu är det förresten långhelg! Fredag, lördag och söndag tänker jag inte plugga ett dugg. Det kan man faktiskt vara värd efter allt slit de senaste veckorna.

Har hämtat ut tentan idag också. Hade faktiskt lite marginal att gå på över G-gränsen, även om det sket sig totalt på tabell-frågorna. Skönt att slippa tänka på omtenta på denna kurs, som sagt var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0