Kvinnohuset.

Det går framåt med hemtentan. Sakta men säkert. Med betoning på sakta. Men jag kanske snart vågar hoppas på ett G.

En annan sak som hänt är att jag börjat som volontär på Kvinnohuset nu. Fick komma på intervju i början av september. Det var lite som en vanlig anställningsintervju, fick säga mina starka/svaga sidor och varför just jag skulle passa att jobba där osv. Så jag fick "jobbet". I torsdags var det studiecirkel för nya volontärer (totalt nio), den första av sex studiecirklar där vi får lära känna varandra men först och främst lära oss om mäns våld mot kvinnor. Jättespännande känns det!

Eftersom att socionomprogrammet på Örebro universitet inte har praktik förrän termin 5 så känns det bra att få pröva på att jobba lite inom socialt arbete innan dess, för att se om man pallar trycket liksom. Det är en sak att läsa om utsatta människor i böcker, en annan sak att möta på riktigt. Jag kan lätt bli tårögd när jag hör eller läser om hemska öden, men det kan man ju inte bli när man sen ska vara den professionella som ska hjälpa. Så detta är jättebra övning, för att se hur jag reagerar "på riktigt". (Det tror jag dock att jag gör, lyckas skilja på mitt privata och mitt professionella jag, har ju jobbat ganska många år inom äldreomsorgen och där kan man möta mycket sorgligt också).

Sen verkar det vara en hur bra grupp med volontärtjejer som helst. En tjej blev färdig socionom i våras, och en annan tjej går också T3 visade det sig, fast i en annan grupp förstås. En tjej läser T5 till psykolog. Kul att det var fler studenter :]

Längtar redan tills nästa studiecirkel, som är på tisdag kväll. Tills dess ska jag vara klar med tentan så slipper jag tänka på den då. (Tentan ska vara inne på onsdag klockan 14).

Kommentarer
Postat av: Linn

DOM ÄR FINA! o.O

2010-10-07 @ 21:58:23
URL: http://helloblondy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0