Artikelskrivandet.

Ja herregud vad tidskrävande artikeln har varit. Vi har suttit i princip varje vardag på universitetet, och även om det varit helg har det känts som om man haft något att göra till artikeln. Men igår, igår blev vi äntligen klara. Jävlar vilken lättnad. Den ska skickas in till läraren imorgon senast klockan 12. Så denna vecka blir tack och lov inte så ansträngande. Imorgon ska vi läsa igenom artikeln skriven av den grupp som vi ska opponera på nästa vecka, och på torsdag ska vi träffas och bestämma lite vem som ska säga vad på opponeringen. Sen inget mer plugg denna vecka! Så skönt! Jag skojar inte, arbetet med artikeln har verkligen tagit musten ur en... Vi har haft otur från början till slut också (med saker som jag inte orkar förklara), men nu när den är klar så har den artat sig ganska bra. Får se hur vi klarar oss när vi blir opponerade på nästa vecka.

Och imorgon borde väl tentaresultatet komma. Borde. Fan, jag kommer få U. Jag har ställt in mig på det i alla fall. Det kändes himla bra när jag lämnade in den, men sen "råkade" jag prata om den i efterhand med mina gruppmedlemmar och de hade svarat helt andra saker än jag på de "matematiska/statistiska" frågorna, och de var flera stycken som svarat på ett sätt som skiljde sig från mina svar, så jag har således missat en massa poäng. Och då tror jag inte att resten av poängen på de andra frågorna räcker, tyvärr. Men men, det är bara att göra omtenta. Den sätter jag såklart. (Hoppas jag, jag är verkligen inte bra på siffror!). Sen ska jag lägga kursen "Vetenskaplig metod och utvärdering i socialt arbete" bakom mig! Nästa kurs verkar bli roligare.

En kul sak som har hänt är att jag fått brev från csn. De har sänkt mitt lån. "Du får ditt lån som du tagit för att få behörighet till högskoleutbildning avskrivet med 12163 kronor. Antalet högskolepoäng som ligger till grund för beslutet är 60 poäng". Sweet! De menar väl de lån jag tog för att läsa upp gymnasiet via folkhögskola. Jag har 150 poäng kvar på socionomprogrammet, kanske blir mitt lån för folkhögskolan ännu mer avskrivet när jag tagit dem poängen också? Hoppas kan man. Kommer ändå vara skyldig Csn pengar resten av livet eller så.

Ikväll är det studiecirkel #5 på Kvinnohuset att se fram emot. :] Tills dess ska jag göra vad som helst förutom att plugga! Idag är en pluggfri dag. Det är vi väl värda efter artikelskrivandet.

Kommentarer
Postat av: Nawal

Skönt att ni blev klara med det och jag förstår lättnaden!



Läste din kommentar som du skrev tidigare om saltstentan! Tusen tack för tipsen! Värt att minnas. Ja, men det är ju lite som du säger, har man haft koll på alla seminarieuppgifter och att man har koll vart allting står i tex SoL så borde man ju fixa det!! Allt står ju i böckerna så det är ju bara att veta var de viktigaste står!



Förstod nästan att det kommer en forskningsfråga, men vi har inte alls haft den boken ni hade, vi har haft en engelsk bok Marlow, men den har man ju knappt öppnat för det var ju föreläsningen som man tog in mest ifrån, men får se vad det kommer för sån uppgift,



men det ska nog gå bra!! Tack för alla tipsen om hur man ska distribuera tiden och så vidare.



Kram

2010-10-26 @ 17:33:26
URL: http://newl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0