Vetenskaplig metod = over.

Äntligen! Nu är kursen "Vetenskaplig metod och utvärdering i socialt arbete" slut. Det känns bra som fan. Som sagt var inte den roligaste kursen, men jag klarade den alltså ändå. (Är det okej att elda upp "Statistisk verktygslåda 1: samhällsvetenskaplig orsaksanalys med kvantitativa metoder" nu..?).

Hade opponeringsdag idag. Det gick utmärkt. Vår grupp har varit ganska kritiska till vår artikel. Kanske lite väl självkritiska. För vi fick nästan bara bra kritik av opponentgruppen, de hade bara småsaker att ta upp. Och läraren hade inte så mycket att anmärka på heller. Vi fick G utan att behöva komplettera. Skönt som fan, så mycket tid som vi lagt ner på artikeln...

Att vi inte fick några kompletteringar betyder alltså att kursen är helt slut, redan. Och att det är fem dagar helt ledigt innan nästa kurs börjar på måndag. Utan dåligt samvete över att behöva plugga. För 1) jag har inte fått mina nya kurslitteraturböcker fast jag beställde dem för en vecka sen och 2) även om jag fått det hade jag inte vetat vart jag skulle börja eftersom studiehandledningen inte kommer förrän nästa vecka.

Så nu njuter jag av lite höstlov hos pojkvännen i Karlskoga helt enkelt! Seriöst så har jag varit så slut i skallen av den här kursen att jag inte ens orkat ägna mig åt en av mina favoritsysslor på typ flera veckor: tv-spel. Så nu måste jag spela ikapp lite. ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0