Socionomen i sitt sammanhang.

Idag har vi haft seminarium kring PM:en vi skrev om T5-studentens praktikplats och "socionomen i sitt sammanhang". Vi fick först diskutera i tvärgrupper vad vi kommit fram till i respektive basgrupp. Sen fick vi alla tvärgrupper varsin diskussionsfråga som vi skulle enas om ett svar ikring, och fick en halvtimme på oss att förbereda en kort (ca 10 minuter) redovisning av denna som vi fick presentera för resten av klassen. Och så skulle varje tvärgrupp komma på en egen diskussionsfråga om yrkesidentitet. Lite snålt med tid (13:15-16), men annars ett intressant seminarium. Fick feedback av läraren direkt efteråt, och så fick vi ge feedback till henne på seminariet. Skitbra att få göra det sådär direkt!

Ikväll har jag också varit på möte med den grupp jag hamnade i med Kvinnohuset, för att planera vår ansvarsvecka, som är nästa vecka. Blir första gången för mig då. Jättespännande. Det är bara socionomer/socionomstudenter i min grupp. En som blev färdig i våras och två som läser termin 7, alltså sista terminen. Och så jag förstås. Tog inte så lång tid att bestämma vilken tid och dag och aktivitet inför nästa vecka, så resten av tiden gick typ åt att jag frågade ut de andra, mycket mer erfarna socionomstudenterna, om diverse saker. Mycket intressant det också.

Imorgon ska vi träffas i basgruppen och slipa lite på vårt PM, inför den slutliga inlämningen klockan 14.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0