Hemtentan

Hemtentan kom ju i fredags. Har hittills inte lyckats skriva något, bara läst och gjort research. Igår var jag till och med på universitetet, trots att det var lördag. Är faktiskt taggad till att skriva minst halva nu, om det går. Den är upplagd på samma sätt som salstentan var. Två uppgifter, som är uppdelad i a- och b-uppgifter, så alltså fyra uppgifter totalt egentligen. Varje fråga ger 5 poäng. Gränsen för G är som på salstentan, 11 poäng och VG är 16. Den känns lite knivig men inte omöjlig. Borde kunna få ihop 11 poäng i alla fall. Hoppas jag.

Ska börja skriva så fort jag bloggat klart. Men jag är så trött. En kurskamrat kom över igår kväll och vi kollade på ESC och pratade, blev ganska sent, och så var jag tvungen att gå upp tidigt imorse för att jobba i ett par timmar. Fastnar med en massa annat, fast jag nu försökt börja skriva sen jag slutade jobba för en timme sen. Bland annat en massa intressanta rättsfall. Försöker hitta ett som är relevant för tentan, men hittar en massa andra som jag inte kan låta bli att läsa istället. Exempelvis en som ansökt om ökat bistånd för matkostnader, då personen hade bulimi och ansåg att hon behövde handla mer mat än genomsnittet i och med det. Haha, kunde hon inte ha ansökt om bistånd för vård istället? Det gick såklart inte igenom i rätten.

Nej, nu skriver jag istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0