Tentan älskar mig också?

Jo. Såhär någonting var min liknelse. Man lägger ner en massa känslor och tid på någon i ett förhållande. Samma sak med tentan, man pluggar till den, tänker på den massor. Sen kommer man till en punkt i förhållandet där man vill gå steget längre i relationen. Det kan likställas med att man skriver tentan. I förhållandet kanske man säger "Jag älskar dig", det är när man sitter och gör sitt bästa i skrivsalen. The moment of truth kommer sedan. Antingen säger den man sagt man älskar det tillbaka (=man får G på tentan), eller så kanske personen blir vild och galen och skriker "jag älskar dig med, jag vill gifta mig med dig, jag vill spendera hela mitt liv med dig!" (=man får VG) eller så kanske personen säger "Jag vet inte riktigt, jag tror inte jag har så starka känslor för dig, det har varit kul men det är allt". I det sista fallet är det ett stort fett Underkänt på tentan.

Jag är inte riktigt säger på om min tenta älskar mig också. Faktiskt, om jag får G så är det inte med mycket marginal dessvärre. Det var fyra frågor på tentan. Vardera kunde man 5 poäng på, maxpoäng var alltså 20. För att få VG krävdes 16 och för att få G krävdes 11 poäng. Gränsen för G var inte så hög, kan tyckas, men jag undrar jag om jag ens lyckades få ihop så pass. Det var en fråga jag var helt lost på. Alltså rök i princip 5 poäng där. Och jag undrar om jag svarat så utförligt på de andra tre frågorna att jag blir godkänd.

Tre veckors vånda väntar nu i väntan på resultatet. I'm not so sure... Ställer in mig på omtenta i maj så blir det inte lika jobbigt att mötas av ett "U" när jag hämtar ut den.

Kommentarer
Postat av: puffan78

Lycka till iaf! Hoppas du klarat det!

2010-03-27 @ 08:58:54
URL: http://osynligt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0