Tentaångest.

Vad är egentligen "tentaångest"? Ordet använts flitigt i statusuppdateringar på Facebook. Och även av mig själv. Ändå känner jag mig rätt lugn, efter att ha tittat på gamla tentor. Fast samtidigt hur stressad som helst. Det är mycket jag borde hinna läsa innan fredag 14:15 fortfarande. Och tänk om jag läser på fel saker? Tänk om det kommer frågor helt olika den typ av frågor på de gamla tentorna? Det blir två heldagar av läsande nu. Seriöst. Jag ska låta bli att logga in på msn och Facebook helt och hållet tror jag. Eller internet öht. Det finns så många distraktioner. Har läst hur många meningslösa bloggar som helst idag, bloggar jag aldrig annars skulle ägna en sekund åt. Bara för att skjuta upp läsandet, ta paus i läsandet osv. Nej, imorgon och på torsdag blir det självdisciplin. Jag tycker inte det är pinsamt eller så, som en del verkar tycka, att få U på en tenta. Men jag vill bara inte behöva sitta och skriva i sex timmar till, en gång till, eller vänta på att bli godkänd i delkursen ända tills omtentan varit. Så jag ska fan fixa G. Även om det innebär no Facebook. Vilket förövrigt kan vara nyttigt.

Kommentarer
Postat av: Bengt

Det kommer att gå bra, "gamla" tjejen - det vet jag! Önskar inte lycka till - ifall det betyder otur - men önskar dej det i hemlighet. Hälsa pojkvännen att jag är väldigt ledsen för hans förlust. Och Grattis till skatteåterbäringen....! Inte illa, men börja för attan inte rösta på borgarna bara för det. Ska knoppa nu. Åker på 504an på kvällarna nu, så hör av dej om du ska med..... Kjam!

2010-03-24 @ 00:12:07
Postat av: Ronja

Hejsan, jag söker nu socionomutbildningen till hösten och har lite småfrågor :) (mitt i tentaplugget, men jag har tålamod så ta den tid du behöver)



Varför valde du socionomutbildningen?

Vad har du för tankar inför framtiden efter universitetet?

Är kurserna roliga hittills? Vilken har vart din favorit?

2010-03-24 @ 09:40:43
URL: http://dansande-skruttet.blogspot.com
Postat av: Nawal

Hej!!

Tänkte bara fråga, jag går andra terminen nu och vi ska snart ha den där tentan som du skriver om i detta inlägg, alltså salstentan i delkurs 1!! Har du tips på vad man ska tänka på, hur pluggar man till en salstenta egentligen, känns omöjligt att behöva läsa igenom hela SoL osv, så ja undra bara vad har du för tips och erfarenheter?



2010-10-25 @ 16:31:08
URL: http://newl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0