Salstenta.

Snart är det dags för tentahelvetet. Ska gå redan om en halvtimme. Vilket kommer innebära att jag kommer vara där nästan en timme för tidigt. Men jag är sån. Hellre för tidig (helst mycket för tidig) än att riskera att komma försent. Kommer man försent får man ju inte ens skriva tentan, så just idag är det extra viktigt att vara i tid.

Usch vad jag är nervös. Jag vill bara få G. Det känns lite som ett förhållande det här. Har investerat massor av tid och känslor (ångest, hopp, förtvivlan) i tentan och tänk då om jag inte får något tillbaka. (Om jag får underkänt). Den liknelsen lät mycket bättre i mitt huvud, det kanske är på grund av nervositeten som jag inte riktigt kan formulera mina tankar nu. Hjälp, tänk om det blir så på tentan också? Att det står still i huvudet. Att jag vet vad jag vill få fram, men inte lyckas, eller inte hittar referenser i böckerna fast jag egentligen borde ha koll på dem, så mycket som jag läst de senaste dagarna.

Jag skriver ikväll eller imorgon. Säger vad jag fick för känsla. Antagligen vet man redan efter man skrivit tentan hur det har gått. På ett ungefär iaf. Särskilt om det går käpprätt åt helvete. Men det gör det inte i mitt fall, säger vi. Positiva tankar nu.

Aaaaaaaaaaah.

Kommentarer
Postat av: Bengt

Hej Malin! Du har fått in en himla bra feeling för bloggskrivande nu, tycker jag! Dessutom är jag säker på att Du klarat tentan. Tummen upp!

2010-03-26 @ 22:20:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0