Börjar bli gammal.

Det är ju tur att man är så konsekvent... Eller inte. Jag pallar väl inte sitta ensam i "sockerlådan" fredag, lördag och söndag så jag tar tillbaka det där om moget beslut och inte träffa pojkvännen förrän efter tentan. Och jag KAN faktiskt plugga hos honom, det gjorde jag ju första månaden utan problem när jag pendlade därifrån. Plus att om jag är hemma blir det ändå inte att jag pluggar all min vakna tid.

I alla fall, idag fyller jag år. 24 år. Börjar känna mig rätt gammal, haha. Det innebär att jag är 26, ska fylla 27, när jag tar socionomexamen. Fast när jag säger det så låter det inte så gammalt. Då har jag ändå tid på mig att skaffa ett jobb, jobba ett tag och sen kanske det är dags att tänka på barn där någongång runt 30-sträcket. Fast det löser sig säkert automatiskt då. Det blir ändå aldrig som man tänkt sig.

Födelsedagen kunde ha varit bättre, men även sämre. Den började med att jag var död av trötthet när klockan ringde 07:20 imorse, för jag sovit dåligt. Tog mig ändå iväg till en föreläsning om vetenskaplig metod. Av en lärare som faktiskt har kommenterat min blogg, lite rolig kuriosa kanske. :] Efter föreläsningen grupparbetade vi. Kursens mest värdelösa uppgift hittills, jag blev så himla irriterad på den. Den var hur luddig som helst, och knappt ingenting fick man att gå på. Vi skulle göra en narrativ analys av ett kort uttdrag av en intervju. Skrapa ihop 2 A4 skulle man, men det var ju typ stört omöjligt. Hade det varit en individuell uppgift hade jag misslyckats kapitalt. Tur att man har en grupp vissa gånger, sex hjärnor är definitivt bättre än en. På seminariet om vetenskaplig metod, som är nästa tisdag, ska gruppen dessutom redovisa uppgiften muntligt i ca 20 minuter. Och jag lovar att hur mycket vilja man än har att försöka prata om den i tjugo minuter, så går det inte. Men vi hoppas på att det är fler grupper som inte fått ihop så mycket. Jaja, det värsta som kan hända är väl att vi får komplettera, och man FÅR väl faktiskt kritisera vissa grejer i kursen?

Sen hänger borde-tentaplugga-så-mycket-jag-hinner-molnet ständigt över mig. Jag har börjat, men jag blir stressad när jag tänker på hur mycket det är att läsa ännu, och vad som egentligen är relevant information inför tentan. Imorgon ska jag åka ner på stan och köpa överstrykningspennor och sådana där små färgglada lappar, så att jag kan börja märka ut sidor och stycken som är av intresse.

Ska även en sväng till Systembolaget och köpa lite alkoholhaltiga drycker. Det är klassfest på torsdag. Det kan nog bli bra, tror jag. Jag vet ärligt talat fortfarande inte exakt vilka som går i klassen eller inte. De flesta seminarierna vi haft hittills har vi haft i halvklass, så jag har egentligen bara stenkoll på vilka andra fem som går i min studiegrupp, och halvt koll på de andra två grupperna som vi har när det är halvklass-seminarier. Så jag ska ta tillfället i akt att lära mig allas namn och ansikten på festen. Jag är jävligt bra på att minnas människor egentligen, behöver bara höra ett namn och se ett ansikte en gång så har det fastnat sen. Bäst då att jag inte dricker för mycket alkoholhaltiga drycker, jag har hört att alkohol kan påverka minnet. ;]

Är väldigt trött nu, så jag ska ta mig till sängen och läsa i Socialstyrelsens bok om Handläggning och dokumentation inom socialtjänsten tills jag somnar. Imorgon är det föreläsning, även den om vetenskaplig metod, men med en annan föreläsare än idag, han vi ska ha på seminariet om en vecka, mellan 09:15 och 12:00. Jag vet att jag sa att jag inte skulle gnälla över att börja 09:15, men faktiskt, det är tidigt nu! Allting är relativt!

Kommentarer
Postat av: Minarelli

Heja på, Malin! När jag läser Dina texter nu blir jag alltmer övertygad om att Du satsar rätt! Det är så illa kul att förstå att Ditt engagemang är äkta, och jag önskar dej ännu en gång all lycka. Du kommer att fixa det här. Jag sabbade min juristexamen, kan förklara mej - men sabbade den. Du fixar din socionomexamen, Malin!

2010-03-17 @ 19:42:23
Postat av: Frida

Go girl! Hamnade in här då jag såg någon update på hotmail. You are back! Och jag tror du har fått sällskap av L som jag känner? Skitkul och precis som ni pratade om några år sedan. Läste runt lite här. Rätt köl eh? Hälsa L så mycket.

Jag jobbar på en lite mesig plats men trots allt med genusfrågor och fritid. Man får väl vara tacksam för det. Bor på ett väldigt otippat ställe och vi får se hur länge det funkar.

Kikar in och ser hur det går för dig snart. Stor röd Kram/frida

2010-03-18 @ 23:33:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0