Registrering.

Idag är det registrering. Det fick jag reda på hastigt och lustigt igår kväll. När jag anmälde att jag skulle börja läsa igen fick jag den 19:e som preliminärt registreringsdatum, så det var tur jag försökte få reda på datumet i tid. I alla fall, registreringen är mellan 10 och 15 men jag ska åka dit så jag är där vid 10 redan. Ska träffa en kompis som ska registrera sig för termin 1. Jag har inte helt och hållet koll på vart den är och inte hon heller, så det kan vara skönt att vara två och irra.

Är trött som fan, har varit uppe sen klockan 03:55 (somnade 00:30). Åkte med pappa till Karlskoga, han jobbar här och jag har min pojkvän här. Nämnda pojkvän vaknade när jag försökte smyga in, och sen kunde ingen av oss somna om. I alla fall, det är närmre och billigare att ta bussen från Karlskoga till Örebro än det är från Hällefors. Kommer nog våldgästa honom en del innan jag fått lägenhet i Örebro. Vilket jag redan iofs fått i praktiken, har fått erbjudande om fem stycken. Tre av dem står jag som nr 2 på, och två av dem är jag först i kön. Alla fem har inflyttningsdatum 15:e februari, och alla ligger i Brickebacken vilket är perfekt. Får se bara vilken av dem det blir. Tills det pendlar jag.

Lite nervöst är det att besöka universitetet igen efter så lång tid, men mest spännande. Efter registreringen återstår bara att försöka få tag på ett schema så jag vet när och vart jag ska befinna mig på terminsstarten på måndag. Det verkar dock lättare sagt än gjort. Har fått en länk till schemasök-sidan på Oru's hemsida, men antingen är jag dum eller så buggar det, för jag får inte fram något schema där. Nu hoppas jag på att mitt konto på studentforum kommer få ett schema efter jag registrerat mig. Just nu kan jag bara kolla socionomprogrammets gemensamma data.

Dags att duscha och göra mig klar, måste gå om femtio minuter.

Kommentarer
Postat av: D

Hej!



Skall börja studera Socionomprogrammet nu till vårterminen och är förstås i behov av en bostad! Saken är den, jag är anmäld till Bostadsgarantin MEN enligt dom kan inflytt ske 1:a februari?! Vart skall man då ta vägen- fram tills det datumet (pendla är omöjligt). Fick du ta del utav Bostadsgarantin och vart kan man hamna, snarare vart BRUKAR man hamna (tex Vivalla...vilket jag ber till gudarna att jag inte gör...)?

2010-01-13 @ 18:37:27
Postat av: Malin

Hej D! Jag har aldrig varit anmäld till bostadsgarantin, men det kan vara lite krisigt sådär i början har jag hört av kurskamrater. Du får en fadder på nollningen, vänd dig till honom/henne. Jag tror att man kan få bo flera stycken i en lägenhet tills vidare, men som sagt var, din fadder borde ha all information åt dig.



Lycka till :)

2010-01-13 @ 22:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0