Kurslitteraturen! ;(

Aaaah, jag blir galen! "Redan?" kanske ni tycker nu, tre dagar in på terminen. Men det jag blir galen på är att jag inte fått min kurslitteratur än. Jag beställde i torsdags förmiddag, så fort jag hade fått tag i kurslitteraturlistan. Från adlibris. Skickas inom 2-5 vardagar stod det, så det var ju lugnt tänkte jag. Det är bara det att idag har det gått fem vardagar. Torsdag, fredag, måndag, tisdag, onsdag. Och de har inte skickat böckerna än. Senast imorgon måste de skicka, då kommer det fram på fredag och allt är lugnt. Då har jag hela helgen på mig att läsa. Ska nämligen ha läst en massa på egen hand inför gruppträffen på måndag. Skickas det inte imorgon blir jag arg! Och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Jag vill inte börja terminen med att inte kunna bidra till grupparbetet.

En liten reservplan har jag. Imorgon är det två föreläsningar och jag slutar klockan 15. Då kan jag ringa T och be honom logga in på mitt adlibris-konto för att se om det skickats. Annars får jag åka till stan i Örebro och kolla om de viktigaste böckerna finns på Akademibokhandeln. Är det förresten någon som vet vart Akademibokhandeln på universitetet blivit av? Den låg inte där den låg när jag pluggaste sist. Googlar man står det att det ska finnas en där. Hmm?

Men fan, jag vill ha mina böcker. Pronto. Idag har det inte varit några föreläsningar och ingen gruppträff, och jag har inte kunnat plugga. Det har känts stressande och frustrerande. Har varit rastlös och inte kunnat njuta av en "ledig" dag. Varit nere på stan i Karlskoga, och stekt pannkakor åt T. Kunde ju ha botat min rastlöshet med att göra klart det sista på Marx-kursen som avslutas på lördag. Egentligen avslutas den med ett seminarium i Motala, men det är så jävla mycket nu. Har universitetsplugg att göra, måste hem och börja packa inför flytten den 15:e och så ska jag jobba i helgen. Så jag har fått en till skriftlig uppgift att göra istället, så jag behöver inte ta mig till Motala. Det är skönt, men samtidigt tråkigt för det hade känts mer som ett avslut att vara där på plats och höra de andras reflektioner muntligt, kunna ställa frågor om saker man inte förstått. (Vilket för min del är ganska mycket, haha, en del av Marx teorier har varit lite luddiga tycker jag).

Håll tummarna för att Adlibris sköter sig och skickar imorgon.

Kommentarer
Postat av: Stina

Hur gick det med litteraturen?



//Stina

2010-01-21 @ 19:56:01
Postat av: Stina

Hur gick det med litteraturen?



//Stina

2010-01-21 @ 19:56:18
Postat av: T

Hon fick sina böcker igår, i tid :)

2010-01-23 @ 00:34:43
Postat av: ..

Akademibokhandeln vid universitetet fick stänga igen för att för få kom och köpte kurslitteratur där och den på stan säljer ingen kurslitteratur utan dom hänvisar till bokus.se (eller .com) (:

tänkte bara informera så att du vet till nästa gång du behöver köpa kurslitteratur.

2010-01-26 @ 22:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0