Enda sovmorgonen.

Igår var det två föreläsningar, av samma föreläsare. En före lunch och en efter. Jag suktar efter en mini-PC så jag slipper skriva för hand, antecknade nästan tio sidor igår. Min hand gillar inte den, den får kramp. Åt även lunch med en ny kurskamrat. Vi åt på... hmm, heter restauragen Etage? Den pasta-restaurangen som ligger i Teknik-huset i alla fall. Nu åt ju jag bara en av pastasåserna, men jag tyckte inte det var värt 50:-. Dock ska jag inte döma ut den, för de andra såserna kanske var jättegoda. Men får jag i framtiden välja mellan den restaurangen och Kraka, väljer jag vegetarisk buffé på den sistnämnda, utan tvekan.

***

Idag fick jag veckans enda sovmorgon, till kvart i tio fick jag sova, sedan vaknade jag av att de väsnades med en grävmaskin eller något, för de renoverar lägenheten under T’s. Men kvart i tio räcker väl. Imorgon och på söndag börjar jag jobba 07.30 så i helgen får jag inte sova. Eller ta det lugnt. Åkte hem till Hällefors med buss i eftermiddags. Har hämtat ut min kurslitteratur som kom idag. Woho, den kom! Jag tar tillbaka allt dåligt jag skrivit om adlibris, för tydligen räknade de inte den dagen jag skickade beställningen som en vardag. Alltså höll de sitt löfte och skickade inom fem vardagar.

Nu kan jag plugga. Efter jobbet imorgon (och eventuellt en liten, liten powernap ifall jag skulle vara jättetrött om jag sover dåligt inatt), då jävlar. Då blir det begrava näsan i böckerna. Kurslitteraturen kostade mig förresten 3181:-. Jag köpte allt nytt, vilket kanske inte är helt nödvändigt. Men jag motiverar det med att jag inte hade tid att försöka få tag på böckerna begagnat, och att jag kunde unna mig det för jag får lön för december snart. December som innehöll en massa storhelgs-OB då jag jobbade i princip hela julen. Fast i framtiden ska jag leta begagnat, men då har jag ju tid på mig och vet lång tid i förväg vilka böcker som krävs.

Och nu ska jag sova så jag orkar upp kvart över sex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0