Termin 2.

Jodåsåatte. Nu är jag officiellt socionomstudent igen. Dagen har varit bra. Eller, jag fick bra vibbar redan när jag registrerade mig i onsdags. Ännu bättre kändes det när schemat kom upp på mitt konto på studentforum i torsdags (vilket även innebar att registreringen var fullgod, jag nojade lite över det i onsdags eftermiddag eftersom mitt namn inte stod med på listan när jag skulle regga mig, och jag fick skriva dit mig själv) och jag såg att jag skulle få läraren som jag hade i delkurs 1 första terminen. Jag tycker hon är jättebra och jag gillade henne från start då. Så det var hur roligt som helst att se att hon skulle vara lärare för grupp E. Kände igen mig gjorde hon också, fast det i slutet av mars var nästan två år sedan hon var min lärare. Det trodde jag faktiskt inte, gud vad många elever hon måste ha haft sen dess... Fattar inte hur jag kunde få sådan tur att jag får ha henne som lärare en kurs till. :]

Förresten har jag inte skrivit att min kompis, L, som jag valde grupp E för att vi skulle hamna i samma grupp, avbröt termin 1 i höstas. (Den där meningen blev jättekonstigt formulerad, men jag är hur trött som helst så ni får ursäkta). Så vi går inte i samma grupp. Så jag kom till en helt ny grupp människor som redan känt varandra en termin, hur läskigt som helst ju. Dock har jag haft tid att smälta detta sedan november eller så, så det har inte varit någon jättefara. Plus att det kändes bra i den nya gruppen. Det hemskaste var när jag gick in i klassrummet (förlåt, lärosalen) och "alla" tittade på mig (kom in nästan sist också så alla satt redan ner) och säkert undrade om jag gått fel. Det fick jag för mig i alla fall, de kanske inte alls tänkte så. Och den lilla stunden varade ju bara några sekunder. Det gick till och med bra att presentera mig inför alla sedan och berätta om varför jag började igen och hur länge jag haft studieuppehåll. Plus att jag var inte den enda nya. Tre till var nya i grupp E. 

Men i alla fall, L började om på termin 1 idag, så jag får i alla fall träffa henne. Vi träffades på morgonen för att peppa varandra. 09.15-10 var det gemensam introduktion i Konserthallens aula. Sen träffades vi en snabbis igen, jag hade därefter hål till 13.15, men L hade en till introduktion till 12. Jag tog tillfället i akt och promenerade till Brickebacken för att titta om jag hittade dit (check) och för att kolla på lägenheten jag fått (check). (Från utsidan bara alltså). Det tog bara elva minuter att gå. Säkert kortare tid att gå tillbaka till universitetet igen, eftersom det var uppförsbacke på vägen dit. Det är väl det som är det bästa med lägenheten antar jag, att det ligger så nära. Annars vette fan... Hoppas det inte är för mycket festande där, och att jag inte får klaustrofobi på mina 22 kvm. Men det löser sig.

Sen mötte jag L igen, och vi gick till Kraka och åt vegetarisk buffé. Fast jag läst en hel termin förut har jag aldrig ätit i någon av universitetets restauranger innan. Premiär! Och det var asgott. Dock inget man kan göra varje dag, 60 kronor för lunch kanske inte passar en students budget.

Mådde lite illa när vi gått därifrån, inte för jag ätit för mycket, utan för det var dags för lektionen. Men det gick som sagt var bra. Läraren gick igenom lite, och sen blev vi indelade i par och fick prata om vilka förväntningar vi hade på kursen. Jag hade inte så många, mer än personliga, som att det blir skönt att komma in i studierna igen. Därefter blev vi indelade i de studiegrupper vi ska vara i hela terminen, och arbeta med ett fall. Den grupp jag hamnade i ska ha hand om ett ungdoms-fall. Det är perfekt. Jag är mest sugen på att arbeta med ungdomar när jag är färdigutbildad, som det känns nu, så det kunde inte bli bättre än att jag hamnade i en sådan grupp.

Och så slutade vi cirka klockan 15. Då väntade jag in L och vi tog bussen ihop till Resecentrum och jag klev på 504:an och åkte "hem" (till pojkvännen, that is). Hur trött som helst är jag just nu, som jag tror jag skrivit en gång redan, och jag kommer nog gå och lägga mig redan vid 21-tiden. T (pojkvännen) lagar just nu laxpasta åt oss. Lyx. Under tiden ska jag läsa lite i studiehandledningen så jag har koll.

Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0