Dagens läxa

Dagens läxa är att kolla BlackBoard sent på kvällen/på morgonen före en lektion eller en föreläsning. Det gjorde jag inte imorse, och således gick jag till universitetet i onödan, för dagens seminarium var inställt. Det var bara jag och en till från klassen som var osmarta nog att gå dit. Haha. Inte för att det gjorde sådär jättemycket, nu när jag bor tio minuters promenad från universitetet, men ändå. Från och med nu kollar jag alltid BlackBoard det sista jag gör innan jag går hemifrån.

Jag har stressat av förresten. Och har läst mig till att man inte kan få magsår på grund av stress, utan de orsakas av en bakterie, så jag slapp säkert det förra helgen och i början av förra veckan, då stressen nästan gjorde mig sjuk i övrigt. Men nu, nu är allting bra. Jag snabbade mig som fan och hade färdigställt lägenheten i fråga om att packa upp och möblera redan i tisdags kväll. Mindre än ett dygn tog det, jag ville få det överstökat. Och mina 22 kvm är mycket rymligare än jag hade vågat hoppas på, och möbleringen är perfekt. Jag trodde inte jag skulle trivas här, men det gör jag, väldigt mycket.

Det enda jag har att klaga på är att frysfacket är så litet, det går inte att storhandla direkt. Men man får väl veckohandla istället. Bilder kanske kommer senare... Med betoning på "kanske". Kunde ha gett er länken till. Facebook-albumet, men mitt efternamn syns då, jag vet inte hur man får bort det. Lite anonym vill jag vara.

Nu ska jag återgå till boken "Utredningsmetod avseende barn och ungdomar - baserad på anknytningsteori och sociallagstiftning" och uppgiften inför torsdagens seminarium. Det seminariet som blev inställt idag blir på onsdag istället, så det blir seminarium två dagar i rad.

Kommentarer
Postat av: Anonym

2010-02-22 @ 19:30:46
Postat av: Bengt

Malin! Tunt med kommentarer på din blogg numera, så jag tänkte bidra... Grattis till den nya lägenheten, jag tyckte också att den var fin trots den relativt lilla kvm-ytan - men såg potentialen för trivsamhet. Enda abret är förstås svårigheterna att flytta in/ut - där har man misslyckats kapitalt... Men, strunt samma - nu är du där och min trogna kamrat XC tog sej både in och ut med benäget bistånd av din bror. Kul att se/höra att du är så "going" för studierna, och jag önskar dej all lycka med dem av hela mitt hjärta! Kram!

2010-02-22 @ 19:37:07
Postat av: emma

Jag började på socionomprogrammet här i Örebro i januari i år och vi ska framöver ha "forumspel" och jag undrar om du har lust att förklara lite vad det innebär? /Emma

2010-03-07 @ 21:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0