Veckan som varit.

Dålig uppdatering nu igen. Nu har jag missat att skriva om hur det gick med videoinspelningen och när vi kollade på de första rollspelen, ett etikseminarium, en föreläsning, att jag gjort ersättningsuppgiften för seminariet jag missade och en andra inspelning av rollspel. Men jag ska försöka sammanfatta det nu istället, för vissa av sakerna är så intressanta (och relevanta) att jag känner att jag måste ta med dem i min blogg.

Första videoinspelningen gick hyfsat. Vi skulle ha ett utredande samtal, med en klient. Jag utredde om en ensamstående ung kvinna hade rätt till försörjningsstöd. Jag fastnade ett par gånger, kom av mig, men det kändes ändå helt okej. Det var ju trots allt ett första försök. Sen på kvällen och morgonen innan vi skulle titta på det med kommunikationsledaren sågade jag mig själv helt och hållet och kom fram till att det var helt jävla värdelöst. Önskade nästan att jag skulle bli magsjuk så jag skulle slippa se det. Men, jag jagade upp mig väl mycket, och när vi väl tittade på det var jag inte alls så dålig som jag mindes. Jag var faktiskt helt okej. Och alla andra var också skitduktiga, kommunikationsledaren gav oss mycket beröm.

Etikseminariet var intressant, en brukarorganisation deltog och etiska dilemman diskuterades.

Ersättningsuppgiften tog fem timmar att skriva, och blev fyra A4 sidor långt.

Igår spelade vi in det andra rollspelet. Då skulle vi ha ett stödjande/behandlande samtal med två klienter. Jag agerade kurator och mina två "klienter" bestod av en 16-årig kille som spelade ett onlinespel sexton timmar per dygn, och en orolig pappa. Det gick hundra gånger bättre än första samtalet, kändes det som. Hade förberett mig lite mer och innan tänkt ut lite frågor jag kunde ställa. Men samtalet var långtifrån perfekt för det, och vi har inte tittat på det än, det ska vi göra imorgon. Fast nu känns det inte lika hemskt som förra gången, det går säkert bra. Ingen kommer ändå säga att jag är askass.

Idag har det varit föreläsning om Kön och bedömning i socialt arbete. Efteråt fick vi tillbaka hemtentorna, med feedback. Jag fick VG på 2 av 4 punkter. Man behöver ha 3 av 4 VG för att det ska bli VG på hela tentan. Den ska slutgiltigt lämnas in på onsdag igen. Jag fick jättebra feedback med bra kommentarer, så jag vet vad jag kan jobba på för att förbättra tentan.  Känner mig lite stressad ändå, ska hem och fira jul i helgen eftersom jag ska jobba när den riktiga julen är. Har letat reffar idag sen jag kom hem och funderat på hur och var jag kan använda dem i tentan, det blir nog bra i slutändan. Är jag så nära ett VG kan jag lika gärna satsa, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Nawal

Klart du ska satsa!! Förresten klarade jag tentan som jag frågade dig om sist :

2010-12-16 @ 23:17:33
URL: http://newl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0