Tadaa, återuppstår.

Vem är det egentligen som besöker denna blogg dagligen fast ingenting skrivits på fem månader? Snälla, snälla ge er till känna så lovar jag att uppdatera en gång i veckan åtminstone. Lovar.

För er som inte förstått det har jag studieuppehåll även denna termin. Jobbar fortfarande som timvikarie inom äldreomsorgen.

Helt borta från studierna är jag dock inte, just nu håller jag exempelvis på att läsa "Genustrubbel" av Judith Butler. Jag vill förkovra mig inom feminism och könsfrågor, som jag är sjukt intresserad av och brinner för. Spelar ingen roll om jag fortsätter läsa till socionom (har ingen aning om det blir det, och när i så fall, om jag ska vara ärlig) eller bli exempelvis undersköterska, kommer antagligen ha nytta av det oavsett vad som händer i framtiden.

Ni får mer om ni tillkännager er, som sagt var. Blev alldeles chockad när jag såg att jag har besökare dagligen, fortfarande, fast jag inte loggat in här på många månader. Det är coolt. Uppenbarligen finns det ju ett intresse för den här lilla meningslösa bloggen, så kommentera nu och säg varför ni fortfarande besöker den.

Och svar till Lina (om du nu läser det här en och en halv månad senare): Det var väldigt blandade åldrar i den klassen jag gick i, men du behöver inte känna dig "för ung" om du är 20, det var många som var mellan 20 och 25 typ. Och välj Örebro före Uppsala, såklart! =)

Kommentarer
Postat av: Hanniis

Hejsan!



Jag går också socionomprogrammet, termin 1. Vi har precis börjat delkurs2 och jag har lite funderingar som jag hoppas Du kan besvara:P



Vilken bok anser Du man bör läsa först, Petterssons eller Holgerssons bok? Vilken är egentligen viktigast av dem och vilken får man ut mer av?



Berätta gärna mer om kursen och så, vad man bör fokusera på, tips etc.. Det skulle uppskattas:)



Ps. Vet att Du har tagit uppehåll och att det var ett år sedan Du läste denna kurs, men Du kanske kommer ihåg något?:)

Ha det bra och trevlig helg!



Mvh Hanniis

2009-03-27 @ 17:58:27
Postat av: Skogsmullen

Det är jaaaag ;D

2009-04-07 @ 17:32:22
Postat av: Lina

haha, tack för svaret:P Kan dessutom meddela att jag kom in i örebro så wish me luck:D

Lycka till med allt=)

2009-07-11 @ 19:31:07
Postat av: sunison

kom in här av en slump (läs: sökte på socionom + blogg på google ^^)

ville mest bara säga att hej hej.

så... hej hej. :D

2009-08-10 @ 00:45:45
URL: http://twitter.com/sunison
Postat av: Tiffany

Hej! Wow, en blogg som handlar om just det jag söker! :) Jag funderar på att börja på socionomprogrammet i vår. Hur tycker du att det är och vad vill du arbeta med?

kram

2009-08-31 @ 12:18:27
URL: http://vonique.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0