Lov på uni?

Att man inte har några lov på universitetet är lite sanning med modifikation. I alla fall som det varit hittills. Tio dagars föreläsnings- och lektionsfritt är det just nu, vi har "bara" hemtentan att skriva på, men ärligt talat, vem ägnar sig åt den så många dagar? Inte jag i alla fall. Jag var bra flitig med den i helgen, men nu har det tyvärr blivit lite sämre ett par dagar. Imorgon ska jag dock åka in och få den klar, så kan jag vara ledig i helgen också. Med gott samvete. (I nuläget är ungefär halva färdigskriven).

Det är heller inte alldeles ovanligt, på tal om lov, att man kan ta sig både tre- och fyradagars helger. Man blev ju alldeles vettskrämd när de i början sa att man inte har lov alls och att man skulle bli tvungen att plugga åtta timmar om dagen för att ens hinna med. I kursvärderingen som vi gjorde förra onsdagen fick man fylla i hur många timmar i veckan man hittills ägnat åt studier. Jag tog 20 timmar. Det, för att det var lite närmare sanningen än 10, men ändå inte helt sant. Och det hade ju verkligen inte blivit ens 20 timmar om det inte hade varit så mycket gruppande. Tycker dock att jag borde plugga lite mer, läsa lite mer. Ska bli bättre på delkurs två, som börjar på måndag.

Behöver köpa tre böcker och ett artikelkompendium innan nästa payday. Tur att jag fyllt år. =P Har dock raggat upp en som kan sälja åtminstone en av de böckerna begagnat, kanske två. Det sparar jag lite på.

Hepp, jag ville bara uppdatera lite fast det inte hänt så mycket nytt under solen. Ska skriva mer detaljerat om redovisningen sen, men först måste jag få klart hemtentan. Imorgon blir en svettig dag, men sen kan jag ju pusta ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0