Överlevde

Är helt slut och urlakad efter helgen, men jag överlevde även denna muntliga redovisning. Vår grupp fick bara positiv feedback av en muntlig kommentatorsgrupp. Fast det var ju en salutogenisk (jag tror jag skrev rätt nu, men är inte hundra procent säker) bedömning också, haha. Givetvis sög jag inte åt mig av berömmet, utan utgick från att de bara berömde de andra fyra i gruppen, inte mig. Gjorde ärligt talat inte jättebra ifrån mig, jag kom av mig på ett par ställen och stakade mig och pratade kanske för fort, jag vet inte. Benen darrade även denna gång, men inte okontrollerat. Tyvärr led jag inte heller av dimsyn som sist, så jag var tvungen att ha ögonkontakt for real, den här gången. Men det gick. Jag överlevde, med armar och ben i behåll.

Har även, äntligen, fått iväg min komplettering till läraren för delkurs ett idag. Den har hängt över mig som ett stort åskmoln i flera veckor, och av diverse anledningar var jag verkligen ute i sista sekunden idag när jag skickade in den. Men redan efter två timmar hade jag fått ett mejl om att uppgiften vad godkänd och dessutom med ett par positiva meningar.  Kändes skönt, och nu ska jag inte få fler kompletteringar den här terminen.

Kursen om social osäkerhet kanske blir av trots allt. Det gick ju evigheter utan att jag hörde något så jag trodde inte det skulle bli någon, men för ett par dagar sedan fick jag mejl om att den börjar 5/5, om inte allt för många som anmält sig tidigare väljer att hoppa av. Jag anmälde att jag fortfarande är intresserad, hoppas inte att folk som anmält sig bangar så den blir inställd, jag vill så gärna gå på den, och behöver gå på den, också.

Är som sagt var helt utmattad och hur trött som helst och jag ser att jag gör upprepningar i texten när jag skriver och att jag inte kan uttrycka mig på ett bra sätt, vilket ju är mindre bra, så this is all for tonight guys.

Kommentarer
Postat av: Minarelli

Var inte så hård mot Dig själv, Malin - utan konstatera att Du duger och t.o.m. kan vara briljant. Du har kommit in på ett av de svåraste programmen och dessutom ur ett ngt taskigt utgångsläge. Så; sträck på ryggen, näsan rätt upp och KÖR! Du kommer att klara det galant, no doubt whatsoever.

2008-04-22 @ 14:14:26
Postat av: Emma

Hej du fellow socionomstudent!
Jag går termin 2 på socionomprogrammet och jag måste säga att det är väldigt roligt att läsa din blogg! Jag känner igen mig i så otroligt mycket, och jag kan lova att det nog är många fler som gör.

Angående din lärare: jag misstänker att jag också hade henne delkurs 2, och hon är verkligen härlig! Säg det till henne, det är inte fjäsk eftersom hon inte vet att det är du då hemtentorna är kodade... ;)

Det jag egentligen tänkte säga när jag började kommentaren var:
var inte orolig för att du är nervös på redovisningarna. Det är många på min termin som påstod att de stod och skakade av nervositet på redovisningarna (och tappade bort sig och en massa sånt), men jag kan ärligt säga attjag inte märkte mycket. Värre är att jag själv tappade bort mig totalt under en redovisning, så att mina gruppkamrater fick ta över... :) och jag var inte ens nervös de gången!
Minns bara att de som lyssnar inte vet om du glömmer att säga någonting, de har ju ingen aning om hur det är tänkt att ni ska göra!

Slutligen vill jag bara nämna att om inte kursen om social osäkerhet blir av så kan jag rekommendera att du går med i någon amatörteatergrupp. Där lär du dig att slappna av inför folk! :)

Med vänlig hälsning
Emma

2008-05-05 @ 20:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0