Liten update

Oj, nu börjar pressen på att uppdatera här bli stor då jag fått påtryckningar från flera håll. Antal besökare har gått upp också, jag undrar vilka ni är som kikar in här dagligen? Hmmm...

Ja, det var ju ett tag sedan jag skrev så det känns lite övermäktigt att ta upp allt som hänt sen sist. Jag fortsätter att vara duktig och åker in dagligen till universitetet. Iofs har det varit ett måste den senaste veckan, då vårat grupparbete om fältrapport ska vara klart snart. Har suttit i skolan tills eftermiddagen varje dag. Segt, men det har lönat sig. Idag blev vi klara! Och jag måste säga att jag har bidragit en massa på detta arbete. Har minst gjort min del. Har ännu inte hört något mer om kursen för social osäkerhet, men som det ser ut nu kanske den inte behövs. Det har lossnat. (Fast om kursen startar tänker jag iaf delta, skulle inte kalla mig socialt säker ännu direkt).

Imorgon ska vi träffas och komma överens om hur vi ska lägga upp redovisningen, vem som ska redovisa vad. Eftersom våran redovisning ska vara en halvtimme lång och vi är fyra medlemmar i gruppen så borde varje person prata i 7,5 minuter har jag räknat ut (fast jag är långt ifrån ett matematiskt geni och njuter varje gång jag tänker på att jag aldrig mer i mitt liv behöver läsa matte). Det låter inte länge, men det är ju fan en halv evighet när man väl står där...  Hoppas vi inte delar upp det så, att varje person pratar sin del och sen är det klart, utan att man varvar lite mer liksom.

Orkar inte skriva mer nu, det är fan utmattande att sitta i skolan och koncentrera sig och vara produktiv hela dagarna. Fast faan vad jag lärt mig mycket genom detta arbete, när man letar förankringar i litteraturen lär man sig så otroligt mycket mer än om man bara ska läsa det och det kapitlet. Anser jag iaf. I arbetena på universitetet får man (haha) inte skriva "man". "Vilken man, vem är man?" är en fråga som läsaren då ställer sig, tydligen.

En parentes som inte har med studierna att göra är att jag och sambon skaffat katt. Det hör inte hemma i den här bloggen, jag vet, men jag vill iaf berätta det! Hon är jättesöt, Skrållan, snart två år.

Så, färdigskrivet om både icke- och studierelaterade saker.

Kommentarer
Postat av: Minarelli

Tjena Mittbena! Kul attu orkat med att uppdatera bloggen till slut... Håll ut! Klia Skrållan, så ses vi te Påska!

2008-03-13 @ 12:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0