Helg

Yes, nu är det helg! Iaf för mig och mina gruppmedlemmar, eftersom vi är klara. Idag träffades vi bara någon timme och bestämde vem som ska redovisa vad. Himla skönt. Inget mer som behöver göras förrän på tisdag, så det blir långhelg för min del. Förvisso måste jag ju träna på redovisningen och det skadar ju inte att läsa lite extra, men jag tycker jag varit så duktig på sista tiden att jag förtjänar att vara ledig åtminstone tills söndag. På måndag har jag planerat att åka in till universitetet igen och lära mig det jag ska prata om. Fast våran redovisning är inte förrän på onsdag. På tisdag ska vi lyssna på tre andra grupper och utvärdera en av grupperna. Lite försmak på opponering som kommer senare in i utbildningen. Kallas dock bara "kamratbedömning" nu. Så jävla skönt att det inte blir blodigt allvar på en gång, och att man inte blir bedömd som individ utan i grupp. Lite snälla är de ju trots allt. Fast handledningen har varit rätt usel. Är lika med nästan obefintlig. Det har för det mesta känts som om man famlat i blindo. Tur att vi är så smarta allihopa att vi kommit på hur vi ska göra på egen hand. :P

Har lånat en grundbok om feminism på universitetsbiblioteket idag också som jag tänkte ta mig igenom i helgen. För min egen skull alltså, för att jag är intresserad och vill lära mig mer. Det skadar verkligen inte heller utbildningsmässigt, det är ju rätt mycket om genus i kurslitteraturen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0