Mycket

Jag har inte uppdaterat här som jag hade planerat, det är ju så otroligt mycket att skriva men orken och energin räcker inte till, särskilt inte efter jag skrivit om mina dagar i min vanliga dagbok. (Omskrivna upprepningar är ju inte direkt sådär jätteroliga).

Det är inte någon mjukstart inte. Fick en hemuppgift första dagen och vi har redan haft TVÅ muntliga redovisningar, förvisso inte särskilt allvarliga, men ändå. Det är en stor grupp jag hamnat i, grupp C. På listan står det 34 namn men det har tillkommit några så jag tror vi kan vara uppåt 40.

Igår köpte jag kurslittertur för 1190 kronor och för det fick jag fyra böcker. De beräknar att man behöver köpa mellan 150-200 böcker under hela studietiden, jeez. Ungefär 20 per termin. Bara att le och se glad ut!

Idag har projektgrupparbete 1 dragit igång. Det ska vi hålla på med i nio veckor nu. Denna terminen läser vi "Socialt arbete som profession och vetenskap", 20 veckor sammanlagt, uppdelad i två delkurser. Redan på onsdag har vi vårat första seminarium som dessutom är en delexamination, fy så hemskt. Imorgon behöver jag iaf inte åka in till universitetet, men jag är inte ledig för det, och fan inte i helgen heller. Tills på måndag ska man ha läst sex kapitel ur en bok och skriva reflektioner för varje kapitel på 2-4 sidor (för alla kapitel sammanlagt alltså, tack och lov) och sex kapitel ur en annan bok där man ska fundera över frågorna som ställs.

Det pendlar skitmycket, mitt humör. Ena sekunden tänker jag att det är ju inte så farligt det här, jag klarar det (som idag när jag utan att vara särskilt nervös lyckades prata högt och tydligt för över 30 personer) och nästa sekund vill jag börja gråta och undrar vad fan jag gett mig in på. Men det blir nog bra i slutändan, det är ändå ett antal personer som förvarnat mig om att första terminen på universitetet är ett helvete och att ingen vill återuppleva den. Tar jag bara mig igenom de här tjugo första veckorna så kommer jag ta mig igenom de tre övriga åren.

Stressande med flytt och grejer också.
Energi över till nolleaktiviteter? Don't think so any more...

Ni som läser detta och som jag känner MÅSTE kommentera! Peppa mig lite, pleeeeaaaaseeee?

(Okej, det här kanske blev väldigt osammanhängande, men jag är skittrött så ni får ursäkta).

Kommentarer
Postat av: simone

Hej!

tänkte fråga lite om kurslitteraturen hur mycket får man betala egentligen? :o

2010-05-07 @ 19:07:00
URL: http://simonep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0