Godkänd.. och bortgjord?

Gårdagens seminarium gick inte lysande för min del, som vanligt, och jag var övertygad om att jag skulle bli underkänd. Så jag mejlade min lärare idag och frågade vad för slags komplettering jag skulle få göra. Sättet jag formulerade mejlet på gav inget som helst utrymme till andra uppfattningar om att jag skulle få underkänt. I alla fall svarade hon och jag läste nyss, och jag hade inte alls fått underkänt, varken igår eller på det första seminariumet vi hade för några veckor sedan. Det var ju bra. Men jag kan inte låta bli att känna mig väldigt bortgjord. Skickade ett mejl till nu och frågade om mitt godkänt skulle få stå kvar fast jag själv ansåg att jag förtjänade ett underkänt. Hoppas hon säger ja. Och jag MÅSTE MÅSTE MÅSTE skaffa bättre självförtroende NU! Så jag slipper sånt här i framtiden.

Imorgon är det komplettering på samtalsövningen jag missade, och på pappret man fick stod det att jag även skulle vara med på den andra övningen, som jag redan gjort en gång. Det ledde givetvis också till att jag fick dåligt självförtroende och trodde jag blev underkänd på den också, och att det var anledningen till att jag skulle göra om den. Det frågade jag också om i mejlet och hon svarade att det bara blivit en miss, och att jag inte behöver göra den igen om jag gjort den. Funderar dock ändå på att vara med igen, jag behöver all muntlig övning jag kan få.

Idag träffades vi i gruppen och det gick skitbra idag, för min del. Vi ska börja med fältrapport nu och ska ut och göra två intervjuer med socionomer. Idag satt vi 1½ h och formulerade frågorna. Jag kom faktiskt på en del skitbra frågor! OCH jag sa dem till de andra, hehe. Var även mer delaktig i pratet som inte har med studierna att göra. Efter idag känns det mycket lättare, på alla fronter. Jag har fått mer självförtroende och jag hyser förhoppningar om att min sociala osäkerhet KOMMER att släppa med tiden och att jag kommer klara av den här utbildningen trots allt.

Yeah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0